Docenten Scenariovakschool

Hieronder vind je beknopte bio's van de docenten van de Scenariovakschool. Het zijn professionals die midden in de levendige praktijk staan van het scenarioschrijven. We vinden het belangrijk dat onze studenten en cursisten les krijgen van docenten, die actieve schrijvers zijn in het veld en in onze industrie. Scenarioschrijven is niet alleen een vak dat je in theorie moet leren, het is ook een vak waar je je al schrijvend steeds verder in moet verdiepen - en daarin leer je het meest van docenten die de praktijk goed kennen. Vele van onze docenten hebben al menige film en dramaserie op hun naam staan, en de nodige awards op hun schoorsteenmantel.

Naast de docenten die hieronder worden geïntroduceerd, zijn er nog andere filmmakers en schrijvers die lessen geven, zoals bijvoorbeeld Saar Ponsioen (writers' room), Jan Doense (horror), Martin Koolhoven (western), Jennifer Lyon Bell (erotische film), Marieke van der Pol (boekbewerking), Michael Leendertse (scriptontwikkeling op basis van waargebeurde situaties), Tamara Bos (familiefilm), Hisko Hulsing (animatie), Dan Hassler Forest (science fiction & superheldenfilms), Cecilie Levy (Virtual Reality), Judith Boeschoten (cameravrouw, decoupage), Jordi Beukers (editing, montage), Arfan Al Hazam (editing, montage), Erik de Bruyn (regisseur, decoupage).