Kosten cursussen

De Basiscursus kost € 545.
De cursussen Filmscenario, Documentaire en Serieschrijven kosten € 745.
Online cursussen kosten hetzelfde als de cursussen op locatie.
De kosten van de cursus Scriptcoaching staan vermeld op de betreffende cursuspagina.
Er is geen BTW van toepassing (0%-tarief), aangezien wij een door het CRKBO erkende opleider zijn.

Subsidiemogelijkheden

Ook cursisten hebben in sommige gevallen met succes een subsidie aangevraagd voor een cursus aan onze school. Zie de pagina kosten en subsidies opleiding voor een overzicht van de mogelijkheden.

Aanmelding, inschrijving en betaling

Aanmelden kan met het online aanmeldformulier. De uiterste datum voor aanmelding staat bij elke cursus afzonderlijk vermeld. Een aanmelding betekent nog geen inschrijving; pas zodra wij je betaling hebben ontvangen, ben je voor de cursus ingeschreven.

Na ontvangst van je aanmelding ontvang je per e-mail een factuur. Je kunt de factuur voldoen via een bankoverschrijving of via iDeal (aanbevolen). Nadat je je aanmelding hebt voltooid, vind je de link voor de iDeal-betaling in het bevestigingsscherm, en in de e-mail die je meteen na je aanmelding ontvangt.
De factuur dient uiterlijk twee weken voor aanvang van de cursus te zijn voldaan, daarna komt je aanmelding automatisch te vervallen. Het is niet mogelijk een factuur voor een cursus in termijnen te betalen.

Plaatsing

Plaatsing geschiedt op volgorde van inschrijving, en het inschrijfmoment is het moment van betaling. Dus hoe eerder je betaalt, hoe meer zekerheid je hebt omtrent je deelname. Wij doen ons uiterste best iedereen die zich op tijd inschrijft een plaats te bieden, zo vormen we bij de basiscursus en de cursus filmscenario bij overintekening meestal een extra groep. Toch kan het ook bij tijdige inschrijving weleens voorkomen dat een cursus vol zit. Je krijgt daarover zo spoedig mogelijk bericht en je betaling wordt teruggestort.

Ook na de uiterste inschrijfdatum kun je je nog inschrijven, je kunt dan uiteraard alleen deelnemen als er nog plaats is. Je kunt altijd contact met ons opnemen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) om te informeren of er nog plaats is bij een bepaalde cursus.

Bij overintekening binnen de inschrijftermijn vormt de school, als het mogelijk is, een of meerdere parallelgroepen met andere docenten. Daarom staan er bij dezelfde cursus soms meerdere docenten vermeld. Je krijgt dan de gelegenheid een voorkeur op te geven. Ook hierbij geldt dat voorkeuren worden gehonoreerd in volgorde van het moment van inschrijving/betaling. Indien wij je voorkeur niet kunnen honoreren, en je niet bij een andere docent geplaatst wilt worden, heb je recht op volledige restitutie van het cursusgeld.

Bij minder dan 6 inschrijvingen passen we, om de cursus toch te kunnen laten doorgaan, de lengte van de les aan naar 2,5 uur bij 5 deelnemers en 2 uur bij 4 deelnemers. Bij nog minder deelnemers gaat de cursus niet door. Je kunt om dat geval een andere cursus kiezen, je deelname uitstellen of je cursusgeld volledig retour ontvangen.

Betaling door werkgever of andere organisatie

Het aanmeldformulier biedt de mogelijkheid een afwijkend factuuradres op te geven, bijvoorbeeld als een bedrijf of organisatie de factuur voor je gaat betalen. Ook in dat geval geldt dat we je pas kunnen inschrijven als de factuur is voldaan. De ervaring leert dat grotere organisaties vaak traag zijn met betalen, waardoor je deelname aan de cursus in gevaar kan komen. Als je niet zeker weet of je factuur op tijd betaald zal worden, raden we je aan deze in eerste instantie zelf te voldoen. Zodra wij dan een tweede betaling voor je factuur ontvangen, storten we jouw eerste betaling meteen naar je terug.

Annuleren

Een aanmelding kan te allen tijde kosteloos worden ingetrokken. Aanmeldingen waarvan de factuur niet op tijd wordt betaald komen automatisch te vervallen, maar indien je hebt besloten van deelname af te zien, stellen we een bericht op prijs.

Indien je hebt betaald en dus bent ingeschreven kun je tot twee weken voor de dag van de eerste cursusbijeenkomst kosteloos annuleren. Je krijgt dan het volledige cursusbedrag teruggestort. Indien je minder dan twee weken voor het begin van de cursus annuleert, maar nog voor de dag van de eerste cursusbijeenkomst, krijg je 75% van het cursusbedrag retour. Op de dag van de eerste cursusbijeenkomst of nog later is annuleren niet meer mogelijk.

Je inschrijving annuleren kan per e-mail of telefonisch. Je ontvangt een bevestiging van je annulering per e-mail.