Floor van Lissa

Floor van Lissa begon aan de opleiding Writing for Performance aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, maar stapte in haar tweede jaar over naar de opleiding scenario van de Filmacademie.

Sinds haar afstuderen schrijft Floor zowel voor film (One Happy Day, Foodies), web (Roos Kamerloos) en televisie (de VPRO-serie Poesjes) als voor theater (o.a. De Nieuwe Rus van Ulrike Quade Company) en musea (Paleis het Loo en Teylers Museum). Daarnaast werkt(e) Floor als scriptcoach samen met o.a. Floor Adams en Monique Nolte, en geeft ze cursussen scenarioschrijven bij de Scenariovakschool en schrijfprogramma’s bij Buitenkunst. Momenteel werkt ze aan meerdere serieplannen, is haar tweede speelfilm Eldis in productie en schrijft ze aan haar volgende speelfilm: Bij Twijfel Altijd.

www.floorvanlissa.nl