Daan Velsink

Daan Velsink is animatiefilmmaker, en werkt als scenarist, regisseur, animator en producent. Recent ontwikkelde hij als head writer de internationale animatieserie Dr. Panda.

Daan Velsink studeerde af aan de HKU in de richting animatie. In 2012 richtte hij met collega’s de animatiestudio Frame Order op. Samen maken ze in opdracht televisieprogramma's als Radar, Studio Snugger en Pats Boem Kledder. Ook produceerden ze hun eigen korte films zoals Kiekje (producent, scenarist), Bingo! (producent, story), Paniek! (coregisseur, coscenarist) en Golden Oldies (coregisseur, coscenarist). Frame Order is vooral bekend door hun twee YouTubekanalen Cartoon-Box en Club Baboo die samen ruim 3 miljard views hebben gehaald.

Na een stage in Ierland bij Cartoon Saloon, waar Daan aan de voor een Oscar genomineerde bioscoopfilm The Secret of Kells werkte, richtte hij zich voornamelijk op storytelling en scenarioschrijven. Hij droeg bij aan de totstandkoming van verscheidene filmscenario's, concepten voor televisieseries en verhalen voor korte films. In 2016 bedacht hij in opdracht de internationale animatieserie Dr. Panda, gebaseerd op de populaire games voor kinderen. Als head writer van de serie ontwikkelde hij 78 scripts, verdeeld over twee seizoenen, met een team van Britse scenarioschrijvers.