Rosan Boersma

Rosan Boersma studeerde Communicatie aan de Hanzehogeschool in Groningen, en volgde vervolgens de studie Productie aan de Nederlandse Filmacademie. Zij studeerde als producent af in 2008.

Sindsdien is Rosan werkzaam geweest in voornamelijk de documentairefilmindustrie voor vele verschillende producenten, omroepen en internationale festivals. Met haar bedrijf CTM Docs produceerde zij documentaires als Vergeet mij niet, Made in Iran, Hollywood Banker, The sea stares at us from afar en de awardwinnende documentaire Strike a Pose (Berlijn 2016, TriBeCa 2016, Hotdocs 2016).

Sinds 2019 werkt Rosan als docent persoonlijke ontwikkeling en communicatie aan de Nederlandse Filmacademie en begeleidt zij filmmakers in hun loopbaan. Daarnaast ondersteunt en begeleidt zij tevens mensen die te maken hebben met kanker, treedt zij als ervaringsdeskundige op voor de afdeling Hematologie van het Amsterdam UMC, en geeft zij met regelmaat, samen met Anna de Beus, trainingen en workshops voor o.a. de Scenariovakschool, IDFA-project Space en de Nederlandse Filmacademie.