Britt Snel

Britt Snel studeerde in 2016 af als scenarist aan de Nederlandse Filmacademie. Na haar afstuderen schreef ze onder andere de televisiefilms Dòst (2018) en Khata (2019). Daarnaast werkte ze aan de verfilming van Jaap Robben's prijswinnende boek Zomervacht (2023), bekroond met een Gouden Kalf voor beste Production Design en meerdere nominaties. In 2024 zal haar haar nieuwe speelfilm Ik zal zien in de bioscoop verschijnen. Op dit moment werkt Britt aan haar derde speelfilm Zielenzus.

Naast haar live-actionwerk is Britt actief in de animatiewereld als scenarioschrijver en scriptcoach. Ze schreef de scenario's voor korte animatiefilms zoals Human Nature (2019), Tourist Trap (2020), Crumble (2023) en de in 2024 te verschijnen korte kinderfilm Down in the Dumps. Ook werkte ze aan de twee animatiewebseries Pottenkijkers (2022) en Hideous Henk (2022).