Anna de Beus

Anna de Beus studeerde in 2002 af aan de Nederlandse Filmacademie in de richting Production Design. Na tien jaar art department voor o.a. Dunya en Desi, 13 in de oorlog, Flikken Maastricht en het Het Klokhuis besloot ze over te stappen naar productie. Zij produceerde onder andere verschillende genomineerde Gouden Loeki-commercials en korte films. Enkele jaren later richtte ze een agentschap op voor scenaristen en regisseurs, maar al snel begon ze zich te richten op de coaching en begeleiding van professionals en filmstudenten, en besloot ze zich om te scholen tot coach en trainer. Momenteel is zij betrokken als lifecoach/counselor en docent op de Nederlandse Filmacademie, waar zij in de context van de leerlijn professionele ontwikkeling lessen en workshops verzorgt. Ook adviseert ze regelmatig als filmconsultant in de ontwikkel- en preproductiefase voor films en series, of als mediator/coach bij HR-gerelateerde vragen en kwesties voor productiefilmbedrijven en hun medewerkers.

Samen met Rosan Boersma verzorgt zij geregeld lessen en workshops ‘persoonlijke en professionele ontwikkeling’ voor o.a. de Scenariovakschool, IDFA project Space en de Nederlandse Filmacademie.