Susan Vermeer

Susan Vermeer houdt sinds ze kan lezen van avontuurlijke verhalen die haar onderdompelen. Uit liefde voor taal en schrijven koos ze voor de opleiding Schrijvende Pers aan de Tilburgse Academie voor Journalistiek. Daarna lokte Culturele Antropologie haar naar de Universiteit van Utrecht. Na een aantal jaren werk als internetredacteur voor de KRO (NCRV), is zij inmiddels werkzaam als freelance autocue operator voor diverse televisieprogramma’s en als quizvragenmaker voor Per Seconde Wijzer en Met Het Mes Op Tafel. Daarnaast verzorgt ze inleidingen en q&a’s bij films. Tussen de flex-contracten door fietste zij naar Kameroen en van Alaska naar Vuurland. De focus ligt inmiddels  op geschreven avonturen om naar een scherm of doek te brengen.

Scenarioschrijven sloop langzaam haar leven in. Het begon met special effects experimenten op film. Om er ook een verhaal mee te vertellen, begon ze aan het schrijven van één actie scène. Die groeide bijna vanzelf uit tot een wraakthriller van speelfilmlengte. Scenarioschrijven bleek voor haar de leukste vorm van schrijven die er bestaat, dus ze is niet meer opgehouden en massa’s masterclasses gaan volgen. Toen de Scenariovakschool van start ging, was ze er als de kippen bij om zich aan te melden.

Hoe ver gewone mensen kunnen gaan als dat moet, is een vraag die zij graag in haar verhalen onderzoekt. Zij houdt van over the top en van genre, van het mixen ervan en parodiëren daarop. Tot haar favorieten behoren de Coen-brothers, Edgar Wright, Park Chan-wook, Quentin Tarantino, Danny Boyle, Taylor Sheridan.

Susans doel is om het schrijven van series en films met elkaar af te wisselen en ze kijkt ernaar uit om samen te werken met anderen, bijvoorbeeld in een writers’ room. Ze hoopt kijkers mee te nemen op avonturen die hen ook aan het denken zetten - al is het maar een beetje.

Stuur mij een e-mail

Please let us know your name.
Vul een geldig e-mailadres in
Please write a subject for your message.
Vul uw vraag of bericht in
Er is iets misgegaan. Het gaat om de eerste vijf letters, zonder spaties ertussen