Jody Geijsendorpher

Jody Geijsendorpher, geboren in Venlo maar tegenwoordig wereldburger, is in 2018 afgestudeerd aan de Fontys Hogeschool voor de kunsten, Dance Academy, Contemporary-urban, als uitvoerend danseres. Naast danseres werkt zij veel als choreograaf in zowel het commerciële als niet-commerciële theatercircuit en is zij thuis in de hiphop underground scene.

Als echte verhalenverteller heeft zij altijd al belangstelling gehad voor vele kunstvormen en dans was daarin de eerste waarin ze zich kon uiten. Als kind was ze niet voor de televisie weg te krijgen en las ze dagelijks boeken om zo in fictieve werelden te verdwijnen. Haar fantasie was altijd groots, over de top, een beetje absurd en vooral onbegrensd.

Als schrijver afgestudeerd aan de Scenariovakschool en autodidact regisseuse is haar grote doel om als schrijver-regisseur fictiefilms te maken waarbij dans een onderdeel wordt van film zonder dat het een dansfilm moet zijn. Niet expliciet, maar subtiel verwerkt en ondersteunend, net zoals dialogen dat zijn.

In 2023 bracht ze haar eerste korte fictiefilm Fight or Flight uit als schrijver-regisseur.

Hiphop is haar eerste liefde maar omdat ze ook is afgestudeerd als technisch-academische danseres, heeft zij de kennis om per film te bepalen wat deze nodig heeft om het gevoel en emotie van het verhaal te waarborgen. Ze houdt van werelden bouwen, van confronteren, van mogelijke toekomstbeelden schetsen en schrijft daarom veel in dystopische settings. Psychologie is een belangrijk onderdeel van de films die zij schrijft. Ze wilt meerdere kanten van de mens belichten, meerdere perspectieven laten zien en doelt erop om haar publiek na het zien van haar films te laten nadenken over zichzelf, het leven en de mensen om hen heen. Thema's zoals gevangenschap, fysiek, mentaal, door het systeem of door jezelf, zijn terugkerende thema's in haar films.

Stuur mij een e-mail

Please let us know your name.
Vul een geldig e-mailadres in
Please write a subject for your message.
Vul uw vraag of bericht in
Er is iets misgegaan. Het gaat om de eerste vijf letters, zonder spaties ertussen