Carmen Cortvriendt

Na haar Communicatie opleiding werkte Carmen Cortvriendt in het productieteam van verschillende films en series. Ondanks dat ze genoot van de dynamiek van de filmset bevond haar grote enthousiasme zich altijd bij het scenario. Na twee scenariocursussen gevolgd te hebben aan de Schrijversvakschool besloot ze zich aan te melden bij de Scenariovakschool.

Tijdens de opleiding ontdekte ze dat karaktergedreven schrijven haar het beste ligt. Haar personages zijn implosief en in strijd met zichzelf en hun omgeving. In haar werk haakt ze in op urgente thema’s van nu zoals mentale gezondheid, het ontdekken van jezelf en de complexiteit van vriendschap, liefde en familie. In de genres coming of age en psychologisch drama voelt ze zich het meeste thuis. Haar roots liggen in Zeeuws-Vlaanderen, een stukje Nederland dat ze meer op de kaart wil zetten binnen film.

In het writers’ room blok van de opleiding was ze showrunner en ontdekte ze hoe fantastisch ze het vond om met andere scenaristen samen te werken, en om van elkaar en van het proces te leren om zo als scenarist te groeien en het beste verhaal te vertellen. Haar afstudeerscript Toen het dorsen begon bevindt zich in een zeer specifieke arena en speelt zich volledig af in de diepere lagen tussen de twee hoofdpersonages. Hierin werd ze begeleid door Marieke van der Pol, een leerproces waar Carmen al van droomde toen ze op de filmset stond van de fascinerende film Zee van Tijd, die door Marieke geschreven is.

Het combineren van urgente thema’s met complexe personages is waar haar passie ligt. Werken met verschillende genres om het verhaal zo spannend, dynamisch en uniek mogelijk te vertellen is waar ze zich in wil blijven ontwikkelen. Ze wil dan ook blijven groeien met én door andere makers.

Stuur mij een e-mail

Please let us know your name.
Vul een geldig e-mailadres in
Please write a subject for your message.
Vul uw vraag of bericht in
Er is iets misgegaan. Het gaat om de eerste vijf letters, zonder spaties ertussen